Odpowiedzi

2010-04-14T19:11:14+02:00
L=80cm
a=x
b=4x
80cm=2*4x+2*x
80cm=10x
x=8cm
odp; 1 bok ma dlgosc 8 cm a drogi 4x8cm=32cm


nie ma za co
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:11:16+02:00
X= krótszy bok
4x=dłuższy bok

2x+2×4x=80cm
2x+8x=80
10x=80
x=80:10
x=8
prostokąt ma wymiary;
x=8cm
4x=4×8=32cm
1 5 1
2010-04-14T19:13:41+02:00
Ob = 80cm
a - pierwszy bok
4a - drugi bok

Ob =2a + 2 × 4a
80 = 2a + 8a
80 = 10a / : 10
8 cm = a - pierwszy bok
4a = 4 × 8 = 32 cm - drugi bok

Odp. Jeden bok tego prostokąta ma 8 cm, a drugi 32 cm.
1 5 1