Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:13:47+02:00
X - liczba znaczków które dostał Antek na urodziny
2/3(32 + x) = 26 /:2/3 (tzn pomnożyć przez odwrotność ułamka)
32 + x = 26 × 3/2
32 + x = 39
x = 39 - 32
x = 7
odp.: Antek dostał na urodziny 7 znaczków
1 5 1
2010-04-14T19:19:11+02:00
X=liczba znaczków, które dostał na urodziny
32+x=kolekcja
26=2/3kolekcji

2/3(32+x)=26
21i1/3 + 2/3 x = 26
2/3 x = 26 - 21i1/3
2/3 x = 4i2/3
x = 4i2/3 : 2/3
x = 7

Antek dostał 7 znaczków na urodziny
1 5 1