Witam. Jest to zadanie z matematyki kl. 6 zeszyt cwiczen liczby wymierne jest to zadanie 4 ze str. 56

Biuro podrozy dookola swiata podalo ze az 20 000 osob czyli 40% klientow biura odwiedzilo niemcy ile osob korzystalo z uslug tego biura ?

prosze pomozcie pliisss

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T19:20:56+02:00
20 000 =0.4x
x=20 000: 0.4
x= 50.000
2010-04-14T19:22:13+02:00
20 000 - 40%
x - 100%

x= (20 000 * 100)/40
x= 2 000 000 / 40
x = 50 000
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:26:36+02:00
100% - x osób
40% - 20 000 osób

x=100% *(razy) 20 000 / (kreska ułamkowa) 40 % - procenty skrócą się

x= 2 000 000 /(kreska ułamkowa) 40
x=50 000

Odp. Wszyscy klienci to 50 000 osób.