Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:24:51+02:00
Np gdy wchodzisz do domu jesteś głodna i czujesz zapach zupy którą uwielbiasz to czujesz że masz w ustach więcej śliny niż zwykle , czyli twój organizm po samym zapachu poznał że prawdopodobnie zaraz zjesz zupę i już zaczął wydzielać więcej śliny.
1 1 1
2010-04-14T19:26:15+02:00
Odruchy warunkowe czyli odruchy nabyte : )
Kształtują się one tylko w określonych sytuacjach, przy udziale kory mózgowej. Odruchy warunkowe tworzą się przez całe życie.
Ich podstawą jest uczenie się. Dzięki nim możemy nabywać umiejętności i wykorzystywać je w codziennym życiu. Jeśli odruch przez długi czas nie będzie powtarzany,może zaniknąć. np.
możesz mieć doskonale opanowaną obsługę jakiegoś programu komputerowego lecz jeśli z czasem go nie będziesz używał , stopniowo zapomnisz jego funkcje. ;D
1 5 1