Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:24:55+02:00
P=(a+b)h*1/2

54=(x+2x)8*1/2

54=3x*4

54=12x /:12

x= 4.5
2x= 9

odp. jedna z podstaw ma dł. 4,5 a druga 9 cm.


1 5 1
2010-04-14T19:30:08+02:00
P= [(a+b)*h] :2
a=x
b=2x
h=8
P=54

P= [(x+2x)*8] :2
54= [3x*8] :2
54=24x : 2
12x=54
x=4,5

a=4,5
b=9

Odp. Podstawy tego trapezu mają długości 4,5 cm i 9 cm.

Pozdrawiam!. :D
2010-04-14T19:31:17+02:00
A = x
b = 2x
h = 8cm
P = 54cm2
P = 1/2*h*(a+b)
1/2*8cm*(x+2x)=54cm2
3x = 54cm2/8cm*1/2
x = 4,5cm

a = 4,5cm
b = 9cm