Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:31:46+02:00
Rozwiązania w załacznikach. jak byś się nie mogła rozczytac to pisz ;p
5 4 5
2010-04-14T19:34:18+02:00
A)4x>5(x+1)
4x>5x+5
4x-5x>5
-1x>5 /: (-1)
x<-5 (bo przy dzieleniu przez liczbę z minusem zmieniamy znak na przeciwny).

b)2(x-1)<3(x+1)-x
2x-2<3x+3-x
2x-3x+x<2-3
x<-1

c)3(x+2)-2(3-x)>_(większe bądź równe)8
3x+6-6-2x>_8
3x-2x>_-6+6+8
1x>_8/:1
x>_8

d)2(3x-5)+10>3(2x-1)
6x-10+10>6x-1
6x-6x>10-10-1
x>-1
e)5(2x+3)<_(mniejsze bądź równe)2(x+6)+15
10x+15<_2x+12+15
10x-2x<_-15+12+15
8x<_12 /:8
x<_12/8 czyli 1(cała) i 4/12

liczę na najj..;**
^^
5 2 5