Odpowiedzi

2010-04-14T19:25:19+02:00
By odpowiedzieć w pełni na to pytanie, trzeba przyjrzeć się jego życiorysowi. Urodził się w Rostkowie 5km od Przasnysza , jako syn Jana i Małgorzaty z Kryskich. W domu otrzymał katolickie wychowanie, które było w tamtych czasach nieodłączną częścią wychowania w każdym szanującym się dworze szlacheckim. Jest bardzo niewiele wiadomości o pierwszych latach życia św. Stanisława, wiemy jednak, że był dzieckiem posłusznym, choć energicznym, a przede wszystkim przez wszystkich niezwykle kochanym. Życie tego świętego zaznaczyło się licznymi legendami, które często mieszają się z prawdą historyczną, ale są niezbitym świadectwem na to, że jego kult był bardzo silny a życie i osobowość pobudzały wyobraźnię niejednego, który pragnął podeprzeć swą wiarę niesamowitymi opowieściami.

Liczę na rev.
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:28:08+02:00
Ponieważ wstąpił do zakonu jezuitów, ale nie uzyskał zezwolenia rodziców. W sierpniu 1567 roku, pieszo, w przebraniu, uciekł z Wiednia. W pogoń za nim ruszył jego brat Paweł. Dotarł do Dillingen w Bawarii (około 650 km) i zgłosił się do Piotra Kanizjusza. Ten wysłał go do Rzymu, gdzie Franciszek Borgiasz przyjął go 28 października 1567 roku do nowicjatu. Mając 18 lat złożył śluby zakonne. 10 sierpnia 1568 roku nagle zachorował na malarię i zmarł 15 sierpnia 1568 r. w Rzymie. Na jego pogrzeb przybyło bardzo wielu ludzi. Jego brat Paweł był świadkiem beatyfikacji
7 3 7