Uczniowie z nauczycielem przebywają w sali o wysokości 3m ,długości czterokrotnie większej , a szerokości o 2 m dłuższej niż wysokość. na każdą osobę w sali powinno przypadać 4,5 m³powietrza. ilu uczniów może przebywać w tej sali?

2

Odpowiedzi

2010-04-14T19:25:16+02:00
H = 3m
d = 4 * 3m = 12m
s = h + 2m = 5m

O = h*d*s = 180 m³

n = O / 4,5 m³ = 40

W sali może przebywać 40 uczniów.
11 2 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:28:01+02:00
Objętość sali:
wys. - 3m
dł. - 3*4=12m
szer. - 3+2=5m
V (objętość)=3*12*5=180 m³

ilość osób mogących przebywać w tej sali:
180m³:4,5m³=40

ilość uczniów:
40-1=39

odp: w tej sali może przebywać 39 uczniów
29 4 29