Pomocy z matmą;( tylko proszę o wszystkie obliczenia.!! bo jak nie to wiecie co zaznaczę.!!;[

Ogród zoologiczny ma kształt prostokąta o wymiarach 220m x 300m .połowę jego powierzchni zajmują wybiegi dla zwierząt lądowych,30% terenu zamieszkują ptaki,pozostała część należy do zwierząt wodnych.ile m kwadratowych zajmują tereny dla zwierząt wodnych?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T19:26:58+02:00
Najpierw liczymy powierzchnie ogrodu

220X300 =66000 m²

połowa powierzchnii to wybiegi dla zwierząt lądowych czyli
66000:2= 33 000m²

dalej masz policzyć 30 % jaka zajmują ptaki czyli

0,3*66000=19800m²

do zwierzatwodnych nalezy zatem;

66 000-33 000-19 800=13 200m²
1 5 1
2010-04-14T19:27:02+02:00
220*300 = 66000m kwadratowych
zwierzęta lądowe: 66000/2 = 33000m kwadratowych
ptaki: 30%z66000= 0,3*66000=19800m kwadratowych
zwierzęta wodne: 66000 - 33000 - 19800 = 13200 m kwadratowych
1 5 1
2010-04-14T19:32:43+02:00
220m x 300m = 66000 m*
1/2 ogrodu = zwierzęta lądowe
30% ogrodu = ptaki
x ogrodu = zwierzęta wodne

m* = metry kwadratowe

1/2 x 66000 m* = 33000 m* - zwierzęta lądowe
30% x 66000 m* = 19800 m* - ptaki

33000 + 19800 + x = 66000
52800 + x = 66000
x = 66000 - 52800
x = 13200 m*

tereny dla zwierząt wodnych zajmują 13200 metrów kwadratowych
1 5 1