Odpowiedzi

2010-04-14T19:29:27+02:00
4x>-x^/x^+4=0/*x^+4
4x>[x^+4]-x^=0
4x<+8x-x^=0
12x~=0//12x~
x=0

nie wiem czy dobrze , ale mialam to dzis na klasowce i kazdy mial taki wynik . ;p
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:38:48+02:00
4xdo potęgi 4 - x²/x² + 4 = 0
x² + 4 jest zawsze > 0
wiec 4xdo potęgi 4 - x² musi równać się 0
wyciągamy przed nawias x²
x²(4x² - 1) = 0
więc albo x² = 0 , albo 4x² - 1 = 0
x² = 0
x = 0
4x² - 1 = 0
4x² = 1
x² = 1/4
x = √1/4 = 1/2 lub - 1/2
odp
x = 0 lub x = 1/2 lub x = - 1/2