Zadanie 14.
Oblicz koszt zużytego paliwa na trasie Katowice – Stuttgart, przyjmując, że autokar zużywa średnio 30 litrów paliwa na 100 km, a średnia cena 1 litra tego paliwa wynosi 3,2 zł. Odległość między Katowicami a Stuttgartem wynosi 1040 km. Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-04-14T19:26:20+02:00

30l-100km
x-1040

x=312 l (tyle zużył paliwa)

1l-3,2zł
312l-x

x=998,4 zł
Odp. Koszt paliwa wynosi 998,4 zł
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:28:35+02:00
30l na 100km
na 10km:
30:10=3
100:10=10
3lna 10km

1000:100=10
10*30=300
na 1000l poterzeba 300l paliwa

na 40km
40:10=4
3*4=12

300l+12l=312l

312 l*3,2=998,4zł
Paliwo kosztuje 988,40zł

;]
2 5 2