Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:30:58+02:00
{x=2y
{x*10+y=y*10+x+36

x=2y

x*10+y=y*10+x+36
20y+y-10y-2y=36
9y=36
y=4

x=2y
x=8

pierwotna = 84
2010-04-14T19:31:11+02:00
10(2a)+a=36+10a+2a
21a=36+12a
9a=36
a=4

liczba pierwotna- 10(2a)+a=10*2*4+4=84
2010-04-14T19:43:40+02:00
X - cyfra jedności
2x - cyfra dziesiątek
36 - o tyle jest większa liczba po przestawieniu liczb
10(2x)+x - liczba pierwotna
10x+2x+36 - liczba po przestawieniu cyfr

10(2x) + x= 10x+2x +36
21x=12x+36 /-12x
9x=36 /:9
x=4

4 - cyfra jedności
8 - cyfra dziesiątek
84 - pierwotna liczba

4 - cyfra dziesiątek
8 - cyfra jedności
48 - liczba po przestawieniu cyfr

84-36=48 - czyli się zgadza :P