Pierwsza książka informatyczna kosztowała 25zł. Wydawca zamierza dołączyc do niej płytę CD, za któą spodziewa się potrzymać netto 5zł. Książki mają stawkę 0% VAT, ale na płyty stawka VAT wynosi 22%.Jaką cenę powinieni ustalić wydawca za książkę z płytą CD

prosze szybko wyliczyć!!!:D musi być dobrze!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:29:12+02:00
No to 5 zl = 100% a x zl= 122% (to sa proporcje)
czyli 610x=100 /: 100
x= 6,1 zł
25 + 6,1= 31,10 zł
odp. Powinien ustalic cene 31,10 zł
2010-04-14T19:29:13+02:00
5zł +22%= 1,10zł
5+1,10zł= 6,10zł
25+6,10=31,10zł
2010-04-14T19:29:16+02:00
5*1,22=6,1 zł - cena z plyta cd z podatkiem vat

25+6,1=31,1

Książka z płytą cd powinna kosztować 31,1zł