W czasie wycieczki odwiedizlismy rowniez ogrod zoologiczny. Ogrod ma ksztalt prostokata o bokach 220m x 300m. Połowę jego powierzchni zajmuja wybiegi dla zwierzat, 30% terenu zamieszkuja ptaki, pozostala czesc terenu nalezy do zwierzat wodnych. Oblicz, ile kilometrow kwadratowych zajmuja tereny dla zwierzat wodnych.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:31:13+02:00
P= 66000 m2
100%-50%-30%= 20%
100%-66000
20%-x

x=20*66000/100=13200 m2
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T19:42:53+02:00
P=220m*300m=66 000m kwadratowych
wybiegi dla zwierząt - 50 % - 33 000 m kwadratowych - 0,033 km kwadratowych
ptaki - 30% - 19800 m kwadratowych - 0,0198 km kwadratowych
zwierzęta wodne - 20 % - 1320 m kwadratowych - 0,00132 km kwadratowych


66 000m kwadratowych : 2 = 33 000 m kwadratowych

66 000 m kwadratowych * 30 % = 66 000 m kwadratowych * 0,3 =19800 m kwadratowych

66 000 m kwadratowych * 20% = 66 000 m kwadratowych * 0,2 =1320 m kwadratowych

0, 066 km kwadratowych - całość


1 5 1