Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T20:27:17+01:00
Cp= ms/mr * 100%
ms= mr * Cp/100

ms= 50g * 10/100

ms = 5g KCl

mrozp= mr - ms = 50g - 5g =45g H2O

Odp: Nalezy zmieszac 5g chlorku potasu i 45 g wody w celu otrzymania 50gr 10% roztworu.

2009-11-04T20:28:42+01:00
Mroztw= 50g
Cp= 10%

Cp= (m subst/m roztw)* 100%
m subst= (Cp*mr)/100%
m subst= (10%* 50g)/100%
m subst= 5g
m rozpuszczalnika(wody)= 50g-5g= 45g