Puls Życia I gimnazjum ćwiczenia

1. Do podanych nazw organizmów dopasuj właściwe pojęcia .

fermentacja mlekowa , rozwój złożony , dymorfizm płciowy , pączkowanie , saprofag , padlinożerca

a ) PAW
b) BAKTERIA
c ) DŻDŻOWNICA
d ) SĘP
e ) STUŁBIA
f ) MOTYL

2. Wpisz do odpowiedniej kategorii .

śpiączka afrykańska , czerwionka amebowa , grypa , angina , gruźlica , żółtaczka , aid , choroba wrzodowa żołądka , toksoplazmoza , malaria .

a ) Choroby wirusowe
b ) Choroby bakteryjne
c ) Choroby wywoływane przez pierwotniaki

3. Puls Życia Klasa I gimnazjum ćwiczenia
zadanie nr. 2 ze strony nr. 20

4. Zadanie 7 ze str . 6


Dziękuję bardzo ! Jesteście wspaniali . :)
Odwdzięcze się na 1000 % .

3

Odpowiedzi

2009-11-04T20:24:56+01:00
1.
a-dymorfizm płciowy
b-fermentacja mlekowa
c-saprofag
d-padlinożerca
e-pączkowanie
f-rozwój złożony
4.
a-Botanika
b-Atlas
c-Leksykon

tego 2 nie wiem ;/ ale chociaz pomoglem Ci te 1 i 4 ;)
2 4 2
2009-11-04T21:00:44+01:00
To ja pomogę w tym drugim ;)
a ) Choroby wirusowe - AIDS, grypa
b ) Choroby bakteryjne - angina,choroba wrzodowa żołądka
c ) Choroby wywoływane przez pierwotniaki - śpiączka afrykańska, malaria
niestety, nie na wszystkie znałam odpowiedź.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T21:07:13+01:00
Zad.1

Paw - dymorfizm płciowy
Bakteria - fermentacja mlekowa
Dżdżownica - saprofag
Sęp - padlinożerca
Stłubia - pączkowanie
Motyl - rozwój złożony


Zad.2

a) choroby wirusowe - ospa wietrzna,grypa,różyczka,żółtaczka,AIDS
b)choroby bakteryjne - gruźlica,angina,czerwonka bakteryjna,choroba wrzodowa żołądka
c)chroby wywołane przez pierwiotniaki - śpiączka afrykańska,tokso plazmoza,malaria


Zad.3

Wilk


Zad.4

Obserwacja rozwijania się kwiatu róży - film przyrodniczy
Rozpoznawanie organizmów na podstawie ilustracji i zdjęć - genetyka
Określanie do którego gatunku należą obserwowane organizmy - ekologia
3 5 3