Pani Ewa kupiła sobie bluzkę , sukienke i żakiet. Razem zapłaciła 532 zł. sykienka kosztowała o 67 zł więcej niż bluzka, a żakiet 3 razy więcej niż bluzka. Ile kosztowała bluzka , ile żakiet ,a ile sukienka??

PROSZĘ O OBLICZENIA I ODP
DAM MAX.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:33:31+02:00
X-bluzka
X+67- sukienka
3x- zakiet

x+x+67+3x=532
5x+67=532
5x=532-67
5x=465/:5
x=93-bluzka

93+67= 160-sukienka
3 * 93= 279-zakiet

Odp. Bluzka kosztowała 93zł, sukienka 160zł a zakiet 279zl
2010-04-14T19:33:34+02:00
Pani Ewa kupiła sobie bluzkę , sukienke i żakiet. Razem zapłaciła 532 zł. sykienka kosztowała o 67 zł więcej niż bluzka, a żakiet 3 razy więcej niż bluzka. Ile kosztowała bluzka , ile żakiet ,a ile sukienka??
x- cena bluzki
x+67- cena sukienki
3x- cena żakietu
x+x+67+3x=532
5x=532-67
5x=465 /:5
x=93
x+67=93+67=160
3x=3*93=279
Odp. bluzka kosztowała 93 zł, sukienka 160, a żakiet 279.