Odpowiedzi

2010-04-14T19:36:12+02:00
Ja ci wytłumaczę:
dajmy taki przykład: 1,75:0,25=
Najlepiej zrobić tak aby ułamek po znaku dzielenia zamienić na liczbę całkowitą, czyli w pierwszej liczbie i w drugiej przesłuwamy przecinek o dwa miejsca czyli mamy: 175:25=7 i teraz dodajemy przecinek czyli wynik to 0,07

Mam nadzieję że pomogłem
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T19:38:12+02:00
To proste...
1. wersja zamieniasz ułamki dziesiętne na zwykłe i dalej dzielisz jak zwykłe

2. jeśli ma byc dzielenie pisemne to dzielnikmusi być liczbą całkowitą

np

246,98 : 0,08

0.08 jest dzielnikiem żeby "zrobic" liczbe całkowitą musisz dzielnik pomnozyć przez 100.ale skoro pomnożyłeś dzielnik przez 100 to dzielną też

czyli 0.08 *100 = 8
i 246,98*100=24698

dalej dzielenie jak zwyczajne dzielenie licz całkowitych klasa 3
2010-04-14T19:38:41+02:00
To proste
-nigdy nie możesz dzielić ułąmek dziesiętny przez dziesiętny musisz przesunąć przecinek np 2,2:0,2=22:2=11 przesuwasz przecinek tak aby tą przez tą liczbe co dzielisz nie może być przecinka zawsze musi być jedna cała liczba a druga ułamek jakcoś jeszcze nie zrozumiałaś to napisz