Oto cztery pytania dotyczące lektury "Syzyfowe prace":
1.Jakie są metody rusyfikacji np. na stancjach.
2.W jakie sposób młodzież walczy z tą rusyfikacją?
3.Jakie dwie sytuacje zostały dodane do ekranizacji utworu, aby podkreślić rusyfikację młodzieży?
4. O czym jest wspominany w książce utwór "Reduta Ordona" Adama Mickiewicza? Co jest w tym utworze istotne?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:41:59+02:00
1.metody rusyfikacji
-zakaz posiadania polskich książek,mówienia po polsku w szkole,na stancjach.
-rewize stancji.
-Nauka przedmiotów ścisłych w języku Rosyjskim.
-nieobowiązkowy jezyk polski
-nakłanianie do zmiany wiary
-deformowanie historii ojczystej
-nagradzanie konfidentów

DOROSŁYCH:
-zakaz używania jezyka ojczystego w domach na stancjach
-Kary za przechowywanie literatury polskiej
-Narzucanie kultury i religi
2. Spotykanie się potejemne na górce ,
i czytanie zakazanych książek , ecytowanie przez Zygiera na lekcji języka polskiego „Reduty Ordona” Adama Mickiewicza.
bunt „Figi” na lekcji historii, kiedy to nauczyciel czytał o zbrodniach na dzieciach popełnione przez siostry zakonne.
czytanie przez Andrzeja Radka książek polskich. stosunek „Biruty” do rusyfikacji. Mówiła ona w języku polskim. Groziło jej również kolejne wydalenie ze szkoły.

3.Spotkania na górce gontali . Czytanie polskich wierszów na lekcji .
4.Redutę Ordona" Adama Mickiewicza zalicza się do jednego z najważniejszych utworów polskiego romantyzmu.Utwór ten jest obrazem wielkiego patriotyzmu i chęci walki tych, dla których ojczyzna stała się największą wartością. Ich patriotyzm był tak wielki, że nie bali się oddać swego życia za wolną Polskę. "Reduta Ordona" Adama Mickiewicza jest literackim pomnikiem wystawionym właśnie tym bohaterom z warszawskiego fortu.
1 3 1
2010-04-14T19:45:51+02:00
Wiec spróbuje Ci troszke pomóc:
2.a) Nieposłuiwanie sie j.rosyjskim na lekcjach i przerwach
b)obrzucenie błotem nauczyciela Majewskiego za rewizje na stancji
c)zakładanie kół literackich gdzie czytano literature polska i poznawano historie Europy
d)pamietna lecja j.polskiego
sprzeciw Marcina przeciwko wydaleniu Andrzeja Radka ze szkoły.
1.nauczyciele nie pozwalaja na stancji posiadac ani w zadnym wypadku czytac ksiazek polskich, nie pozwalaja mówic w jezyku ojczystym czyli polskim.robia czesto rewizje. moze jeszcze cos takiego co pisalismy na lekcji?:

tytuł powieści odnosi sie do pracy rusyfikatorów którzy chca zwalczyc patriotyzm wsrod Polskich uczniów. Ale chłopacy niepoddaja sie i jak glaz wymykaja im sie z rak. Pod góre wspinaja sie tez mlodzi bohaterowie ciagle zmagaja sie z wlasnymi problemami i z rusyfikacji lecz maja nadzieje ze ich wysiłek przyniesie zwyciestwo.

mam nadzieje ze chociaz troszke pomogłam ci w tym.