Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:38:37+02:00
X- liczba wszystkich uczniów w klasie
układam równanie
1/8x - 1= 1/12x (odejmuję 1 osobę bo skoro przybył uczeń spóźniony, to
liczba nieobecnych zmniejszyła sie )
rozwiązuję równanie
1/8x - 1 = 1/12x / ×24
3x - 24 = 2x
3x - 2x = 24
x = 24
odp.: w tej klasie jest 24 uczniów

2010-04-14T19:42:07+02:00
⅛x=¹₁₂x+1
¹²₉₆x-⁸₉₆x=1
⁴₉₆x=1/*96
4x=96/:4
x=24