Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:41:36+02:00
X -> Masa gipsu (w kg)
y -> Masa wody (w kg)

x:y=5:2
x+y=14

2x=5y
x+y=14

2x=5y
x=14-y

28-2y=5y
x=14-y

28=7y / :7
x=14-y

y=4
x=14-4

x=10 [kg]
y=4 [kg]


Odp. Należy przygotować 10 kg gipsu i 4 kg wody ;)
1 5 1
2010-04-14T19:42:43+02:00
5+2=7
14:7=2
5*2=10 tyle trzeba gipsu
2*2=4 tyle trzeba wody
2010-04-14T19:46:19+02:00
Stosunek 5:2
5-gips
2-woda
gips + woda = zaprawa gipsowa
5+2=7 części ( cała zaprawa )
7 części - 14 kg
5 części (gips)- x kg
7x=14*5
7x=70 // :7
x=1 kg (gips)

7części - 14 kg
2części (woda)-y
7y=14*2
7y=28 //:7
y=4 kg (woda)
Odp. W celu otrzymania 14 kilogramów zaprawy gipsowej należy przygotować 1kg gipsu i 4kg wody.