1.Rozwiąż równania
a)4x-3=3x+5
b)5x+2=7-3x
c)3(x-1)=0
d)-6(x+1)=24
e)-7(x-2)=3x-1
f)4(x-1)=6(1+x)

2.Rozwiąż równania
a)1/2x-4=x-6
b)x-5=1/3x+1
c)x/4-1/4=2
d)x/5-3=x+1/5
e)5/6(x-1)=4
f)-1/2(-x-6)=-x

z.3
a)2x-1:5 - x-2:2 = 0,7x
b)2x-3x+5:4=-1/4x-1

proszę o obliczenia !!! ;)
Z góry dziękuje

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:47:25+02:00
1.Rozwiąż równania
a)4x-3=3x+5
4x-3x=5+3
x=8
b)5x+2=7-3x
5x+3x=7-2
8x=5
x=5/8
c)3(x-1)=0
3x-3=0
3x=3
x=1
d)-6(x+1)=24
-6x-6=24
-6x=30
x=-5
e)-7(x-2)=3x-1
-7x+14=3x-1
-10x=-15
x=15/10
x=1,5
f)4(x-1)=6(1+x)
4x-4=6+6x
-2x=10
x=-5

2.Rozwiąż równania
a)1/2x-4=x-6
-1/2x=2
x=-4
b)x-5=1/3x+1
2/3x=6
2x=18
x=9
c)x/4-1/4=2
x/4=9/4
x=9
d)x/5-3=x+1/5
-4/5 x=16/5
-4x=16
x=-4
e)5/6(x-1)=4
5/6x-5/6=4
5/6x=29/6
5x=29
x=29/5
f)-1/2(-x-6)=-x
1/2x+3=-x
3/2x=-3
3x=-6
x=-2

z.3
Zakładam że tu są nawiasy:
a)(2x-1):5 - (x-2):2 = 0,7x
2(2x-1)-5(x-2)=7x
4x-2-5x+10=7x
-8x=-8
x=1

b)2x-(3x+5):4=-1/4x-1
8x-(3x+5)=-x-4
8x-3x-5=-x-4
6x=1
x=1/6
2010-04-14T19:57:36+02:00
1.
a)4x-3=3x+5
4x-3x=3+5
x=8

b)5x+2=7-3x
5x+3x=-2+7
8x=5 |:8
x=5/8

c)3(x-1)=0
3x-3=0
3x=3+0
3x=3 |:3
x=1

d)-6(x+1)=24
-6x-6=24
-6x=6+24
-6x=30 |:(-6)
x=(-5)

e)-7(x-2)=3x-1
-7x+14=3x-1
-7x-3x=-14-1
-10x=-15 |:(-10)
x=1,5

f)4(x-1)=6(1+x)
4x-4=6+6x
4x-6x=4+6
-2x=10 |:(-2)
x=(-5)

2.
a)1/2x-4=x-6 |*2
x-8=2x-12
x-2x=8-12
-x=-4 |:(-1)
x=4

b)x-5=1/3x+1 |*3
3x-15=x+3
3x-3x=15+3
0=18

c)x/4-1/4=2 |*4
x-1=8
x=1+8
x=9

d)x/5-3=x+1/5 |*5
x-15=5x+1
x-5x=15+1
-4x=16 |:(-4)
x=-4

e)5/6(x-1)=4
5/6x-5/6=4 |*6
5x-5=4
5x=5+4
5x=9 |5
x=9/5

f)-1/2(-x-6)=-x
1/2x+3=-x |*2
x+6=-2x
x+2x=-6
3x=-6 |:3
x=(-2)