1.tata zosi jest od niej 3 razy starszy, a zosia jest od niego młodsza o 30 lat. ile lat ma zosia?

2.z 30 kg solanki dwuprocentowej odparowano wode i otrzymano solanketrzyprocentową(3%)odparowano?

3.a placu bawia sie dzieci. polowa z nich gra w pilke, 10% biega, a 20%gra w gume, a reszta czyli 6 dzieci bawi sie w piaskownicy.ile dzieci jest na placu zabaw?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:51:57+02:00
1. x- lata Zosi
y- lata ojca

3x=y
y-30=x

3x-30=x
3x-x=30
2x=30/:2
x=15
odp. Zosia ma 15 lat.

3. 10% +20%+50%= 80%
100%-80%=20%

20%=6
100%=x
20x=100*6/:20
x=600:20
x=30
odp. Na placu jest 30 dzieci.
1 5 1
2010-04-14T19:56:17+02:00
1)
3x- w.taty
x- w.zosi
3x-x=30
2x=30/:2
x=15-w.zosi
15+30=45-w.taty
2)
Mógłbyś/abyś napisać jeszcze raz?? bo nie rozumiem....
3)
50%-gra w piłkę
10%-biega
20%-gra w gume
6-bawi się w piaskownicy

50%+10%+20%=80%
100%-80%=20% (tyle % stanowią te 6 dzieci)

6 - 20%
x - 80%

x= 6*80% nad 20% = 48 nad 2 = 24 (to ma być jako ułamek)

24+6=32