W 2008 r. wpłacono do banu na okres dwóch lat kwotę w wysokości 20000zł. W obu latach oprocentowanie wyniosło 4% w stosunku rocznym. Oblicz, po odliczeniu 19 % podatku od odsetek przy rocznej kapitalizacji odsetek, wysokość kapitału po dwóch latach

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T20:33:17+01:00
4%=0,04 20000zł+0,04×20000=20000+800=20800 +0,04×20800=20800+832=21632zł-0,19×1632zł=21632-310,08=21321,92zł odp:po 2 latach kapitał bedzie wynosił 21321,92zł-pozdrawiam
2009-11-04T20:34:28+01:00
K=20 000zł
p=4%
t=2*1
1. Obl ilość odsetek, po roku
d=k*p*t=20000zł*0,04*1=800zł
2. Obl ile odsetek zostanie po odjęciu podatku
800zł / 1,19 = 672,27zł
3. Kapitalizuje odsetki
20000+672,27= 20672,67zł
4. Obliczam odsetki po 2 roku
d=20672,67*0,04*1=826,91zł
5. Obliczam ile odsetek po 2 roku zostanie po odjęciu podatku
826,91/1,19=694,88zł
6. Obl wysokość kapitału po 2 latach
20672,67+694,88=21367,55 zł

Wysokość kapitału po 2 latach wynosi 21367,55zł

I jakby co to od odsetek do kapitalizacji też odejmuje się podatek :) pozdro
2009-11-04T20:35:00+01:00
20 000 = 100%
x = 4%

20 000 * 4 / 100 = 800 zl to sa odsetki

800 = 100%
x = 19 %

800 * 19 / 100 = 152

800 -152 = 648 zl to sa odetki po odliczeniu podatku <po 1 roku>

20 000 + 648 = 20 648

20 648 = 100%
x = 4%

20 648 * 4 / 100 = 825,92zl to odsetki

825,92 = 100%
x= 19%

852,92 * 19 / 100 = w przyblizeniu 156,92 zl i to sa odsetki po odjeciu podatku po 2 roku

20 648 + 156,92 = 20 804,92 zl to jest wysokosc kapitalu po 2 latach

:)