1.miejsce w które zabrał Scrooge'a pierwszy duch
2.Wskaż przeomowe wydarzenie w życiu Scrooge'a,które zaważyło na jego zycie.
3.Jaka jest różnica między fantastyką a fikcją literackie??
4.Wymień elementy autentyczne w utworze.
5.Napisz 3 synonimy słowa skąpiec.
----------OPOWIEŚC WIGILIJNA---------------
z góry thx
pozdro

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:47:49+02:00
1. rodzinna miejscowość, przeszłość, minione święta

2. ujrzenie swojego przeznaczenia w przypadku pozostania przy obecnym postępowaniu (śmierć)

3.fantastyka - coś niemożliwego, fantastycznego, niewyobrażalnego, nieistniejącego (np. roboty z ludzkimi uczuciami), nieprawdziwego.

fikcja literacka - coś możliwego, istniejącego, lecz może się to zdarzyć (np. robot przyszedł do kuchni)

4. Święta Bożego Narodzenia, miejsce akcji, obyczaje (indyk a nie karp na stole wigilijnym)

5. nierozrzutny, przywiązany do pieniędzy, chytry
2 2 2
2010-04-14T20:12:40+02:00
1. Miejsce: miasteczko, w którym się wychowywał Scrooge, pusta izba, w której spędził samotne święta Bożego Narodzenia,
2. Przełomowe wydarzenie: 3 duch pokazał Scroogowi jego własny pogrzeb, na którym prawie nikogo nie było, a wszyscy na niego złorzeczyli. Wtedy mężczyzna, aby nie dopuścić do takiej sytuacji, zmienił swoje postępowanie na lepsze.
3. Różnica między fikcją literacką, a fantastyką:
Fantastyka to świat nierealny, wyimaginowany, pełen niemożliwych zjawisk. Natomiast fikcja literacka występuje wtedy, gdy autor kształtuje świat przedstawiony, poddaje go własnej logice oraz wewnętrznym zależnościom.
4. Elementy autentyczne w utworze:
chociażby czas akcji - taka data istniała,
Miejsce akcji - Anglia (istniejące państwo)
5. Synonimy:
sknera
skąpiradło
harpagon
kutwa
2 3 2