Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:56:16+02:00
Trzecia liczba: x
druga liczba: 5/8 x
pierwsza liczba: 0,4 * 5/8*x
suma wszystkich = 90

x+5/8 x+0,4 * 5/8*x = x+0,625x+0,4*0,625x =90

1,625x+0,25x=90
1,875 x = 90
x = 48

trzecia liczba: 48
druga liczba: 5/8 * 48 = 30
trzecia liczba: 0,4 * 5/8*48 = 12
2010-04-14T19:56:32+02:00
1,625x- trzecia liczba ≈48,34
x- druga liczba ≈29,75
0,4x - pierwsza liczba 11,9

1,625x+x+0,4x = 90
3,025x = 90 / : 3,025
x= ≈29,75