Odpowiedzi

2010-04-14T19:52:06+02:00
Znaczenie płazów:
-dostarczają pokarmu ludziom i zwierzętom
-zjadają szkodniki upraw człowieka
-obiekt badań naukowych
-utrzymują równowagę w przyrodzie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:13:10+02:00
Płazy utrzymują równowagę w przyrodzie, dzięki temu, że żywią się głównie owadami. Jednak pora ich polowań, czyli noc sprawia, że żywią się owadami, które nie są pożerane przez polujące w dzień ptaki.
Jednak nie zawsze powodują one pozytywne skutki. Płazy żerują często w stawach rybnych, przyczyniając się zjadaniem narybku do zmniejszenia populacji ryb. Są też obiektami badań naukowych i wykorzystywane są w medycynie np przy wykonywaniu testów ciążowych.