Tarnobrzeg został załóżony w 16 wieku przez rodzinę Tarnowskich jako ich ośrodek gospodarczy i rezydencjonalny.Rok założenia Tarnobrzegu jest liczbą czterocyfrową,która suma cyfr jest równa 18 i cyfra jedności jest trzy razy mniejsza od cyfry dziesiątek.Oblicz w którym roku został załóżony Tarnobrzeg.zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:57:44+02:00
16 wiek => pierwsze 2 cyfry 1 i 5

x-> cyfra dziesiatek
y-> jednosci

x+y+1+5=18
x+y=12

3y=x

3y+y=12
4y=12
y=3

3y=x
3*3=x
9=x

1593
2 3 2
2010-04-14T20:02:47+02:00
16 wiek od 1501-1600
1+5=6 18-6=12 15xx
cyfra jedności jest trzy razy mniejsza od cyfry dziesiątek czyli
3x+x=12
4x=12
x=3

czyli rok założenia to 1593
1+5+9+3=18
1 5 1