Odpowiedzi

2009-11-04T20:37:18+01:00
Dzialke dzielimy na 9 czesci. starszy przekopal 3/9, mlodszy 2/9 czyli zostalo 4/9 do przekopania :)
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T20:43:53+01:00
1- 1/3 = 2/3
1/3 × 2/3 = 2/9
1/3 + 2/9 = 3/9 + 2/9 = 5/9
1 - 5/9 = 4/9
Odp. Do przekopania pozostało jeszcze 4/9 ogródka
6 4 6
2009-11-04T21:04:56+01:00
PRZYJMIJMY że ogródek jest podzielony na 9 równych części
starszy brat przekopał 1/3 ogródka czyli:
1/3 * 9 = 3
3 części z 9 czyli po skróceniu 1/3
Zostało.
9-3=6
6 części.
młodszy przekopał 1/3 z reszty czyli 6 części.
1/3 * 6 = 2
przekopał 2 części z 6 czyli po skróceniu 1/3.
Zostało.
Wszystkich części jest 9 pierwszy a zostało przekopanych 5_( 2+3) więc zostało 4.
można to zapisać:
1-1/3*1+2/3*1/3
=1-4/9 czyli 5/9

17 4 17