Pan wojciech mieszka w miejscowości Wojciechowie, a pani Joanna w Asinie. Odległość w linii prostej między tymi miastami na mapie w skali 1:200000 wynosi 5,5 cm. Jaka jest rzeczywista odległość w linii prostej między tymi miejscowościami?

3

Odpowiedzi

2009-11-04T20:37:54+01:00
1:200000 wynosi 5,5 cm.

odleglosc rzeczywista : 1100000 cm = 11 km
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T20:38:22+01:00
1:200000 wynosi 5,5 cm.

1cm na mapie - 200000 cm w rzeczywistosci
1cm na mapie - 2 km w rzeczywistosci

1 cm - 2km
5,5cm -x km
x = 5,5*2/1 = 11km
1 5 1
2009-11-04T20:40:22+01:00
1cm na mapie =200000cm w rzeczywistosci
1cm na mapie =2000m w rzeczywistosci
1cm na mapie = 2km w rzeczywistosci
2×5.5=11km
odp.Odlegosc miedzy miejscowosciami wynosi 11km
2 3 2