Odpowiedzi

2010-04-14T20:05:23+02:00
Szkodliwa rola bakterii: wywołują choroby u człowieka- gruźlica, cholera, dżuma, kiła, rzeżączka, tyfus, -powodują choroby u zwierząt i roślin-są odpowiedzialne za procesy rozkładu produktów żywnościowych i przemysłowych.
Pozytywna rola bakterii :biorą udział w procesach glebotwórczych-oczyszczają wodę-są wykorzystywane w przemyśle spożywczym-sery, jogurty, ocet,- i farmaceutycznym- antybiotyki, szczepionki, witaminy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:10:50+02:00
Pozytywne:
1)wykorzystuje je się do produkcji serów
2)UŻYŹNIAJA GLEBE
3)WYTWARZAJĄ WITAMINY ŻYJĄCE W SYMBIONIE
4)ZASIEDLAJĄ środowisko pozbawione życia
5)rozkładają cząstki organizmów
Negatywne
1)wytwarzają toksyny
2)pogorszają jakość żywności
3)wywołują choroby np.gruźlica, tężec
więcej nie znam negatywnych...:)