Odpowiedzi

2010-04-14T20:04:46+02:00
-3,07x+2,132 = 4,281
Odejmujemy z każdej strony 2,132
-3,07x=2,149
I dzielimy przez -3,07
x=-0,7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:09:03+02:00
-3,07x+2,132=4,281
Musisz obliczyć x, bo to jest niewiadoma. Aby ją obliczyć przenosisz ją na lewą stronę, a wiadome na prawą, czyli(pamiętaj, że przenosząc wyrazęnie na drugą stronę zmieniamy znak!):
-3,07x=4,281-2,132
-3,07x=2,149
Teraz dzielimy całe wyrażenie przez to, co stoi przy x, by został sam x czyli:
-3,07x=2,149/:3,07
-x=0,7
Minus nie może stać przed x. Musi być sam x, więc możemy pomnożyć, lub podzielić wyrażenie obustronnie przez -1 czyli:
-x=0,7/*(-1)
x=-0,7
2010-04-14T20:11:55+02:00
-3.07x+2.132 = 4.281

odejmij po obu stronach 2,132, aby po jednej stronie uzyskać tylko iksy

-3.07x = 2.149

następnie pomnóż przez (-1), aby otrzymać iksy na plusie

-3.07x = 2.149 | *(-1)
3.07x = -2.149

następnie zamień 3.07 na ułamek dziesiętny, aby się łątwiej mnożyło

307/100x = -2.149 (trzystasiedem setnych równa się 2.149)

potem pomnóż to przez 100/307 (sto trzystasiódmych), by doprowadzić do jednego iksa.

307/100x = -2.149 |*100/307
x = -0.7