Matematyka z plusem kl.1
Wersja zgodna z najnowszą podstawą programową
zad.1 str.199
Zapisz w postaci równań:
a)Liczba o 6 mniejsza od liczby x jest równa 71
b) O liczbie x wiemy,że pomnożeniu jej przez 6 i dodaniu 5 otrzymujemy liczbę o 25 większą od x
c) Liczba x ma tę własność że po pomnożeniu jej przez 6 i odjęciu 90 otrzymamy liczbę o 50% większą od x
zad.2 str.199
Zapisz odpowiednie równania
a) Marek zebrał m kg makulatury,Jola o 3 kg więcej,a Ela 3 razy więcej niż Marek. Razem zebrali 28 kg makulatury.
B) W skarbonce jest x pięćdziesięciogroszówek, o 10 więcej dwudziestogroszówek,razem 14,60 zł
c) W ciągu 3 dni wędrowiec przeszedł x kilometrów. Pierwszego dnia przeszedł 1/4 trasy,drugiego dnia o 6 km więcej,a trzeciego dnia o 10 km więcej niż drugiego.
to 1/4 oznacza ułamek-jedna czwarta

2

Odpowiedzi

2010-04-14T20:09:26+02:00
1.
a) x-6=71
b) 6x+5=25x
c) 6x-90=150%x

2.
a) x+(3+x)+3x=28
b) x*0,5+(x+10)*0,20=14,60
c) 1/4x + 1/4x+6 + 1/4x+16=x


Jak pomogłem to proszę o naj ;*
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:13:39+02:00
Zad.1
a) x-6=71
b) 6x+5=x+25
c) 6x-90=1,5 x
zad.2.
a) m+m+3+3m=28
b) x*0,5+(x*0,1)*0,2=14,6 zł
c)1/4x+1/4x=1/4x+28=x

Niedawno to miałam na matmie.
5 3 5