Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:10:28+02:00

Powstanie warszawskie wybuchło 1 sierpnia 1944r o godz 17 00, po nieudanym powstaniu w getcie warszawskim.
Trwało 63 dni. Zakończyło się klęsko Polski dnia 3 października 1944r.
Powodem wybuchu owego powstania była chęć odzyskania przez Polaków niepodległości i przywrócenia dawnych granic Polski.
Na początku powstania ujawniło sie Polskie Państwo Podziemne istniejące od 1939r.
Na początku upadły pierwsze zamierzane cele powstańców, tzn. Stalin nie wsparł nas swoją Armią Czerwoną i nie pozwolił na lądowanie Angielskich samolotów na lotnisku w ZSRR. Te samoloty miały nam dostarczać amunicję, broń i żywność, której bardzo brakowało.
Stalin odblokował lotnisko dopiero pod koniec powstania, kiedy to Polacy mieli już mały zasięg powstania w Warszawie. Spuszczane z samolotów paczki lądowały przeważnie w rękach Niemców:/
Polacy mieli spotkać się z Armią Czerwoną (Stalina) pod rzeką Wisłą. Niestety Armia ta nic nam nie pomogła w walkach bo było już za późno:C
Polska skapitulowała.
Po nieudanym powstaniu zginęło 15,2 tys.żołnierzy, 120-200 tys. cywilów, ponadto 5 tys. ludzi zaginęło i15 tys. wzięto do niewoli.
Po kapitulacju Hitler nakazał opuszczenia Warszawy przez mieszkających tam ludzi. Potem Niemcy palili, bombardowali i niszczyli ją 3 tyg aż zrównali ją z ziemią.
1 5 1
2010-04-14T20:11:24+02:00
Przyczyny klęski powstania warszawskiego:
-niechęć kierownictwa powstania do prowadzenia walki
-brak wiary w zwycięstwo
-powstanie wywołali młodzi szlachcice, rewolucjoniści, którzy nie mieli doświadczenia i odwagi, aby pokierować walką
-przewaga wojsk rosyjskich
-brak pomocy ze strony mocarstw zachodnich
-nie przeprowadzenie reform społecznych
1 5 1