Odpowiedzi

2010-04-14T20:13:54+02:00
X+x+30+x+30=180
3x+60=180
3x=120
x=40

Kąty przy podstawie maja miary 70, a kąt pomiedzy ramionami 40
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:15:21+02:00
Jest to trojkat rownoramienny, czyli ma 2 katy takie same. jeden kat (miedzy ramionami) ma X, a 2 pozostałe 30+X
czyli 30+X +30+X+x=180 (tyle razem stopni ma trojkat)
60+3x=180
3x=120
x=40
odp. Ten trojkat ma katy: 40 st, 70st i 70st.
  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T20:16:15+02:00
Podstawa=x+30(stopni) [40+30=70]
między ramionami=x [40]
razem 180(stopni)
x+x+30+x+30=180
3x=180-60
3x=120//3
x=40(stopni)
spr:40+40+70=180