Odpowiedzi

2010-04-14T20:20:48+02:00
X/2=2/5 (4-x)-4 /*10
5x=2 (4-x)-40
5x=8-2x-40
5x+2x=8-40
7x=32 /:7
x=4 4/7

(2x-1)/5-(x-2)/2=0,7x /*10
2(2x-1) -5 (x-2)=7x
4x-2-5x+10=7x
4x-5x-7x=2-10
-8x=-8 /:-8
x=1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:24:52+02:00
X/2=2/5 (4-x)-4/*2
x=4/5(8-2x)-8
x=32/5-8/5x-8
x+8/5x=32/5-8
8/5x=-8/5/:8/5
x=-1

(2x-1)/5-(x-2)/2=0,7x
2/5x-1/5-x/2-1=0,7x
2/5x-7/10x-x/2=1/5-1/*2
8/5x-x-x=2/5-1
8/5x-2x=3/5
-2/5x=3/5/:-2/5
x=-1,5