Odpowiedzi

2009-11-04T20:59:48+01:00
Związek frazeologiczny to połączenie wyrazowe , tworzące logiczną niepodzielną całość. Związek ma znaczenie przenośne.
2009-11-04T21:01:14+01:00
Związek frazeologiczny - utrwalone w użyciu połączenie dwóch lub więcej wyrazów, które ma znaczenie symboliczne.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T22:29:32+01:00
Związek frazeologiczny, frazeologizm – utrwalone w użyciu połączenie dwóch lub więcej wyrazów, które ma znaczenie symboliczne np. biała flaga, marzenie ściętej głowy, wypić duszkiem albo pójść po rozum do głowy.

Do związków frazeologicznych zaliczane mogą być także przysłowia, porzekadła, sentencje i maksymy.

Część związków frazeologicznych ma międzynarodowy charakter, jak choćby angielskie too many cooks spoil the broth (dosł. zbyt wielu kucharzy (ze)psuje rosół) i polskie gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść.

Związki frazeologiczne dzielimy według dwóch kryteriów: ze względu na charakter gramatyczny (tzw. klasyfikacja formalna) lub ze względu na rodzaj zespolenia (tzw. klasyfikacja znaczeniowa, semantyczna).