Pani Ewa kupiła sobie bluzkę, sukienkę i żakiet. Razem zapłaciła 532 zł. Sukienka kosztowała o 67 zł więcej niż bluzka, a żakiet 3 razy więcej niż bluzka. ile kosztowała bluzka, ile sukienka a ile żakiet >

Tuu musza być równania PoMoCy .!!! Plisss ! :** dam najjj. i 12 pkt.


3

Odpowiedzi

2010-04-14T20:23:35+02:00
Bluzka -> b
sukienka -> s
żakiet -> z

{b+s+z=532
{b+67=s
{b*3=z

b+s+z=532
b+b+67+3b=532
5b+67=532
5b=465
b=93

b+67=s
s=93+67
s=160

b*3=z
z=93*3
z=279


2010-04-14T20:25:21+02:00
X- koszt bluzki

x+ x+67+ 3x = 532 zł
5x+ 532 - 67
5x = 465
x= 93

93 + 67 = 160
93 × 3 = 279

Odp. Bluzka (93 zł), sukienka (160 zł) , żakiet (279 zł)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:26:47+02:00
X - cena bluzki
x + 67 - cena sukienki
3x - cena żakietu

x + x + 67 + 3x = 532
5x = 532 - 67
5x = 465 /: 5
x = 93

93 + 67 = 160
3 * 93 = 279