Odpowiedzi

2010-04-14T20:22:27+02:00
Y to jedna wspolzedna
a to wspolczynnik x
x to droga wspolrzedna
b wyraz wolny
2010-04-14T20:28:21+02:00
Y=ax+b masz y
ax+b=y/:ax
b=y/ax masz b
ax+b=y/: x+b
a=y/x+b msz a
ax+b=y/: a+b
x=y/a+b msz x

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:29:26+02:00
Y = ax + b
a=y/b -4
b=y-ax
x=y/b-a

Ja sobie po prostu podstawiam jakieś liczby za litery: np.
y=ax+b
14=3*4+2

i tak przestawiam liczby,żeby mi wyszło.

Ale metodą, która może ci pomóc jest dzielenie obu stron przez to co stoi przy niewiadomej, którą chcesz obliczyć.
:)