Odpowiedzi

2010-04-14T20:23:38+02:00
Torfowiska wysokie, zarośla kosówki, gołoborza, kotły polodowcowe
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:23:59+02:00
Znajduje sie tam najwyższe pasmo w Sudetach;)W parku chroni się m.in. różne rodzaje piętra roślinności z endemicznym dzwonkiem karkonoskim oraz zwierzęta, w tym ptaka płochacza halnego.
3 4 3
2010-04-14T20:25:16+02:00
W Parku występuje ponad tysiąc gatunków roślin oraz wiele gatunków zwierząt leśnych (ok. 40 gatunków ssaków, m.in. bobry, sarny, lisy oraz 16 gatunków nietoperzy). Ciekawostką Parku jest muflon introdukowany na początku XX wieku z Korsyki. Ponadto żyje tu 90 gatunków ptaków, między innymi włochatka, sóweczka, cietrzew, głuszec, drozd obrożny, płochacz halny. W parku ochronie podlegają najcenniejsze przyrodniczo i najpiękniejsze krajobrazowo tereny: torfowiska wysokie, zarośla kosówki, gołoborza, kotły polodowcowe - wypełnione niekiedy stawami, zbiorowiska traworośli, ziołorośli, borówczysk.
4 4 4