Samochód ciężarowy jadąc z Krosna do odległego o ok 30km Jasła porusza się ze średnią szybkością 40km/h.Ten sam samochod wracajac porusza sie ze srednia szybkoscia 60km/h.oblicz srednia szybkosc ruchu tego samochodu na calej trasie.zapisz obliczenia;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:29:58+02:00
T=s/V
t=30km/40km/h
t=0,75h
t=45min

t2=30km/60km/h
t2=0,50h
t2=30 min

Vsr= (30+30)/(45+30)
  • uire
  • Rozwiązujący
2010-04-14T20:39:45+02:00
S-odległość miejscowości
t1-czas przebycia trasy przy prędkości 40km/h
t2-czas przebycia trasy przy prędkości 60km/h

30km=30000m
40km/h=11,11m/s
60km/h=16,66m/s
V=s/t
t=s/v
t1=30000/11,11
t1=2700s
t1=45 minut

t2=30000/16,66
t2=1800s
t2=30 minut

2*s= 60km = 60000m

Vśr= 60000m / 2700s+1800s
Vśr= 60000/4500
Vśr= 13,33m/s
Vśr= 13,33m/s*0,001km * 3600s = 0,004km * 3600s
Vśr=47,99km/h