Odpowiedzi

2009-11-04T20:48:57+01:00
12*10=120
120:100=1,2
1,2*140=168
Odp: Na początku było 168 owoców
2009-11-04T20:52:45+01:00
12- ilośc gruszek która została
40%*x=0,4x ilość gruszek zrzuconych przez wiatr
90%*(40%*x)= 0,36*x ilośc gruszek zerwanych przez ogrodnika
czyli jeżeli od wszystkiej liczby gruszek odejmiemy te zrzucone przez wiatr i te zerwane przez ogrodnika otrzymamy dwanaście
za4pisujemy równanie
x-(0,4x+0,36x)=12
0,24x=12 dzielimy stronami przez 0,24
x=50
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T21:06:53+01:00
X - liczba gruszek
po pewnym dniu - x - 40% * x = 60%x = 0,6x
pozniej 90% * 0,6x = 0,54 x
0,6x - 0,54x = 0,06x
0,06x = 12
x = 200