Oblicz miary kątów wewnętrznych trójkąta, jeśli wiadomo, że jeden kąt jest 1,5 razy większy od drugiego, a trzeci jest równy sumie dwóch pozostałych kątów.

Proszę o wykonanie za pomocą równania.
Wszystkie odpowiedzi nie napisane równaniem będą uznawane jako spam.

2

Odpowiedzi

2010-04-14T20:30:38+02:00
X+1,5x+x+1,5x=180
2x+3x=180
5x=180
x=36

x=36
1,5x=54
x+1,5x=36+54=90
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:31:19+02:00
X-miara kąta alfa
1,5x- miara kąta beta
x+1,5x=2,5x- miara kata gamma

x+1,5x+x+1,5x=180
5x=180
x=36- miara kąta alfa

1,5x=1,5*36
1,5x=54- miara kąta beta

x+1,5x=36+54
x+1,5x=90_ miara kąta gamma
3 3 3