Można przyjąć, że długość dłoni człowieka jest wprost proporcjonalna do jego wzrostu. Zmierz długość dłoni (swój wzrost pewnie znasz).
Mój wzrost 168cm a długość dłoni 16 cm.

a) oblicz, jaka była długość twojej dłoni, gdy miałeś 70 cm.
b) oblicz, jaką długość ma dłoń człowieka o wzroście 2m.

Proszę o chociaż jeden podpunkt. :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:30:05+02:00
168 -16
70 - x
168x= 1120
x= 6 2/3 cm


b)168 - 16
200- x
168x= 3200
x= 19 1/400 cm
1 5 1
2010-04-14T20:30:31+02:00
168cm wzrostu = 16cm dłon

1cm w= 16/168 dlon => okolo 0.095 cm dlon


70 cm wzrostu = 0.095*70 => 6.65 cm dłon
2m wzrostu = 0.095*200 => 19 cm
2010-04-14T20:33:12+02:00
Zad1)

168cm - 16cm
70 cm - x cm => liczymy z proporcji

xcm=70cm*16cm/168cm = 4, 12/67 cm w przybliżeniu 4,2cm


zad2) 168cm - 16cm
200cm - xcm

xcm=200cm*16cm/168cm = 19 1/21 cm w przybliżeniu 19,05cm