A) Suma pewnych trzech kolejnych liczb naturalnych wynosi 111. jakie to liczby?

b) Suma pewnych trzech kolejnych liczb parzystych wynosi 162. Jakie to liczby ?

c) Czy istnieją cztery kolejne liczby naturalne, których suma jest równa 120. jeżeli tak podaj przykład,
KONIECZNE RÓWNANIA !
Plisska na jutrooO koniecznoŚĆ ! ;dd dam najjj i 10 pkt. !

2

Odpowiedzi

2010-04-14T20:32:53+02:00
1.
x+X+1+X+2=111
3x+3=111
3x=108/:3
x=36
36, 37, 38

2.
2x+2x+2+2X=4=162
6x+6=162
6x=156
x=26

2X=52

52,54,56

3.

x+x+1+x+2+x+3=120
4x+6=120
4x=114
x=28,5

nie ma tAKICH LICZB
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:33:59+02:00
A)x+x+1+x+2=120
3x+3=120
3x=117
x=39

1 liczba to 39
2-ga 40
3-cia 41

b) x+x+2+x+4=162
3x+6=162
3x=156
x=52

1-52
2-54
3-56

c)
niema takich liczb całkowitych