Odpowiedzi

2010-04-14T20:52:59+02:00
Zad4. str.35
b - cebula
a - rzodkiewka
zad.5/35
1.łyko
2. skórka
3. symbioza
4. włośniki
5. czapeczka
6. burak
hasło: Osmoza to przemieszczanie wody przez półprzestrzelną błonę.
6/35
Twradnieją i dłużej się gotuja.
Zad1 str.37
b) Stanowi przedłużenie korzenia. Główny element pędu to łodyga.
c) niebieskim strzałki od dołu do góry a czerwonym strzałki od góry do dołu
2/37
(to co ma być podkreślone)
Transportuje produkty fotosyntezy do liści.
4/38
a)(tabelka)
1. kłącza - łodyga podziemna, rosną równoległe - imbir
2. bulwy - spichrzowe - ziemniak
3. rozłogi - organy mogą rozwijać sie rośliny potomne - poziomki
3. łodygi czepne - łodyga pnie sie ku górze - winogron
b) Jest to ziemniak.
c) Roślinie wykopuje się cebulke.
1/39
wymiana gazowa - aparat szparkowy
wytwarzanie substancji odżywczych w procesie fotosyntezy- wiązki przewodzące
Transpiracja, czyli parowanie wody z rośłiny - miekisz gąbczasty
2/39
b) wiązka przewodząca
c) miekisz gąbczasty
d) miekisz palisydowy
3/40
paproć - lisć złożony
klon - liść dłoniasty, liść pojedynczy
4/40
Wiele gatunków roślin ma liście z jednym lub kilkoma nerwami głównymi.
5/40
przytulina...:
typ ... , okółkowe
ogonka nie mam
Nerwacja: równoległa
pokrzywa:
typ .... , : naprzeciwległe
ogonka nie mam
nerwacja: pirzasta
6/41
Czepne
7/40 modyfikacja: (ide pokolei)
Liście spichrzowe
Ciernie
Liście wabiące
Liście czepne
Funkcja: (po kolei ide)
gromadzą wodę i substancje odżywcze
przekształcją swoje liście w ciernie odstraszając zwierzęta
przyciągaja uwagę zwierząt zapylając kwaity
na liście czepne tuttaj nie mam
Przykład rośłiny : (po kolei ide)
cebula
kaktus
gwiazda Betlejemska
groch
8/40
prawidłowe zdanie : ilości wody na proces fotosyntezy.
1/44
Pproć/ skrzyp/ widłak
2/44
Utrzymuje.... - korzenie
Magazynuje .... - kłącze
Zachodzi ... - liscie
3/44
Gametofit : (po kolei ide)
przedrośle
zarodniki bezpłcowo
mały
keska
wytwarza
Sporofit : (po kolei ide)
jeden
zarodniki bezpłciowe
duży
wytwarza
wytwarza
4/44
a) odp. D
5/44
Rzadką polską.... - salwinia
Plemnik dostaje .... - kropli wody
Zarodniki paproci ... - wiatr
6/45
nie mam ;((

Mam nadzieje że pomogłam i licze na naj. ;))
124 3 124
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T21:01:22+02:00
Zad 4/ 35
cebula (b)
rzodkiewka (a)

zad 5 / 35
1. Łyko
2. Skórka
3. Symbioza
4. Włośniki
5. Czapeczka
6. Burak
OSMOZA - to proces który polega na przenikaniu wody

Zad 6 / 35
Po pewnym czasie ziemniaki ściemniają się i robią się miękkie, a na wodzie
bedzie się unosił osad . Zjawisko to nazywamy Osmozą .

zad 2 / 37
Trzeba podkreślić dwie ostatnie linijki ;)

Zad 3 / 37

to an górze pąk wierzchołkowy
To niżej (równo pod pąkiem wierzchołkowym ) węzeł
na dole z lewej pąk boczny
po środku na dole międzywęźle

Zad 4 / 38
będę pisała poziomami ;]
1. Kłącza ; gromadzi substancje odżywcze które umożliwiają przetrwanie w trudnych warunkach ; paproć
2. bulwy ; pełni funkcje spichrzowe ; burak
3. Rozłogi ; służą do rozmnażania wegetatywnego ; truskawka
4. łodygi czepne : dzieki nim łodyga pnie sie ku górze ; bluszcz

C) substancje odżywcze, które roślina gromadzi, pomagają jej przetrwać w trudnych warunkach.

Zad 1 / 39
wymiana gazowa - aparat szparkowy
wytwarzanie substancji ...... - miękisz gąbczasty, palisadowy
Transpiracja, -aparat szparkowy

Zad 2 / 39
a) skórka górna
b) aparat szparkoy
c) miękisz gąbczasty
d) miękisz palisadowy

Zad 3/ 40
rys. 1 lisc złozony
rys 2 lisc dłoniasty

Zad 4 / 40
nerwacja liścia - to zwiąki przewodzące tworzące w liściu rozgałęzienia podobne do sieci.

Zad 5 / 40
przyytulia: pokrzywa
okółkowe naprzeciwległe
brak jest (jajowo-sercowaty)
równoległe pierzasta

Zad 6 /41
pułapkowe

Zad 8 / 41
temperatury na proces transpiracji.

Zad 1./ 44
rys.1. ppaprocie; liście
rys 2. skrzypy; pędy
rys. 3 widłaki; zarodniki

Zad2 / 44
utrzymuje roślinę w podwoziu- korzeń
magazynuje substancje .......... - kłacze
zachodzi w nich fotosynteza - liście

Zad4

odpowiedz D.

na niebiesko rys 1.
na czerwono rys 2.

Zad 5
zdanie 1. - salwinia pływająca
zdanie2 - kropli wody
zdanie 3 - krzemionką
zdanie4 - wiatr

Zad 6.
Wszystkie widłaki polsce są chronione, poniewaz jest ich bardzo mało z powodu tego ze dawniej uzywano ich w medycynie co doprowadziło do prawie całkowitego wyginięcia widłaków.

Rozwiązałam prawie wszystko ^^
Licze na naj ;p
276 4 276