W fabryce cudnych rzeczy wyprodukowano 1000 rzeczy, w tym niestety 8% bubli. ile naprawdę cudnych rzeczy (bez braków) trzeba dodatkowo wyprodukować by nie przekroczyć dopuszczalnej normy tzn. by braków było tylko 5%

proszę o rozwiązanie zadania z jedną niewiadomą ;)

2

Odpowiedzi

2010-04-14T20:38:21+02:00
1) Liczę ilość wyprodukowanych bubli.

8% z 1000 = 0.08 x 1000 = 80

2) Liczę ilość dopuszczalnych bubli.

5% z 1000 = 0.05 x 1000 = 50

3)Liczę ,ile rzeczy trzeba jeszcze wyprodukować.

80-50=30

Odp.Dodatkowo trzeba wyprodukować 30 rzeczy .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:38:50+02:00
100% - 1000
1% - 10
8% - 80 - ilość bubli
x - liczba drobnych rzeczy
1000 + x rzeczy po dodatkowej produkcji
( 1000 + x )5% = 80
50 + 0,05x = 80
0,05x=30
x= 600