Do probówki z kwasem solnym dodano niewielką ilość tlenku miedz(2). Po chwili ogrzewania zawartosci probówki stwierdzono, że zmienił barwę. Zaszła więc reakcja chemiczna. Napisz równanie opisujace jej przebieg i podaj
nazwy wszystkich reagentów.
POMOCY POTRZEBNE NA DZISIAJ !!!!!!!!!!!!
ZA PIERWSZA DOBRA ODPOWIEDZ DAM NAJ!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-04-14T20:44:04+02:00
2HCl+CuO----->CuCl2+H2O
2 czasteczki kwasu chlorowodorowego(solny)+1 cząsteczka tleneku miedzi (II)----->1czasteczka chlorku miedzi (II)+ 1 czasteczka tlenku wodoru
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:44:22+02:00
CuO + 2HCl -> CuCl2 + H2O

1.CuO- tlenek miedzi (II)
2. HCl- kwas solny
3. CuCl2 - chlorek miedzi (II)
4. H2O - woda
6 4 6