1. Wpisz odpowiednie wyrażenia algebraiczne:

t tygodni to ......... dni,
y godzin to .......... minut,
a godzin to ........... sekund
x tygodni i 6 dni to ......... dni
z godzin i m minut to ............ minut
x godzin i b minut to ........ sekund


2. Uzupełnij:
x minut to .......... godzin
s sekund to ........... godzin

3. a) Ania ma tyle samo braci co sióstr.
Niech x oznacza liczbę braci. Zapisz, ile dzieci jest w rodzinie.
.......................

b) Jacek ma dwa razy więcej braci niż sióstr. Niech y oznacza liczbę sióstr Jacka. Zapisz ile dzieci jest w tej rodzinie.
......................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:41:53+02:00
1. Wpisz odpowiednie wyrażenia algebraiczne:

t tygodni to 7t dni,
y godzin to 60y minut,
a godzin to 3600a sekund
x tygodni i 6 dni to 7x+6 dni
z godzin i m minut to 60z+m minut
x godzin i b minut to 3600x+60b sekund


2. Uzupełnij:
x minut to x/60 godzin lub ¹/₆₀ x godzin
s sekund to s/3600 godzin lub ¹/₃₆₀₀ s godzin

3. a) Ania ma tyle samo braci co sióstr.
Niech x oznacza liczbę braci. Zapisz, ile dzieci jest w rodzinie.
x+x = 2x

b) Jacek ma dwa razy więcej braci niż sióstr. Niech y oznacza liczbę sióstr Jacka. Zapisz ile dzieci jest w tej rodzinie.
y+2y=3y
2010-04-14T20:44:15+02:00
T tygodni to 7t dni,
y godzin to 60y minut,
a godzin to 3600a sekund
x tygodni i 6 dni to 7x+6 dni
z godzin i m minut to 60z +m minut
x godzin i b minut to 3600x+60b sekund

2. Uzupełnij:
x minut to x/60 godzin
s sekund to s/3600 godzin
co do tego nie jestem pewna xD

3. a) Ania ma tyle samo braci co sióstr.
Niech x oznacza liczbę braci. Zapisz, ile dzieci jest w rodzinie.
2x+1

b) Jacek ma dwa razy więcej braci niż sióstr. Niech y oznacza liczbę sióstr Jacka. Zapisz ile dzieci jest w tej rodzinie.
y+2y+1=3y+1