Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:46:14+02:00
Ep na dole = 0
Po użyciu 10 tys J energii
Ep = 10 000J
Ep = mgh
m = 10 kg, g = 10 N/kg
10 000 = 10 * 10 * h
h = 10 000/100
h = 100 (m)

Odpowiedź. Ciało można podnieść na wysokosc 100 m uzywajac takiej ilości energii.
1 5 1
2010-04-14T20:48:10+02:00
Odp.
Dane:
m=10[kg];
Ep=10000[J];
Ep=mgh , g=10[N/kg];
h=Ep/mg;
Jednostka:
[h]=[J/(kg*m/s2)]=[J/N]=[m]
Obliczenia:
h=10000/(10*10)=10000/100=100[m].
Odp.Ciało można podniesć na wysokość h=100[m].
1 5 1
2010-04-14T20:55:13+02:00
Ep= Energia potencjalna
m= Masa ciała
g= Grawitacja(wasrtosc stała)
h= Wysokośc

Ep początkowa = 0

Ep koncowa = 10 kJ

Ep= 10 000J
Ep= m*g*h
m= 10 kg
g= 10 N/kg
10 000= 10 * 10 * h
h= 10 000 / 100
h= 100 m

Odp. Przy użyciu 10 000 J ciało o masie 10 kg mozna wyniesc na wysokość 100m.
1 5 1